Каталог файлов

Главная » Файлы » Мої уроки

Урок української мови
01.12.2011, 23:28
 ТЕМА: ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ.
МЕТА: Закріпити знання про загальне значення дієприслівника... Дати поняття про дієприслів­никовий зворот. Уміти знаходити його, в реченні, виділяти комами. Закріпити навички редагування тексту, знаходити помилки на вивчені правила і виправляти їх. Розвивати спостережливість, уміння аналізувати, розмірковувати*
 МЕТОДИ I ПРИЙОМИ: слово; вчителя,, бесіда /репродуктивна І евристич­на/» передбачення, розумовий штурм: думай, ділись, думками з партнером. 
 ЛІТЕРАТУРА: І. Н.МОГИЛА, "Система Інноваційних, методів як засіб реалі­зації диференційованого навчання" УМЛШ-2003 № 5 с ІЗ - 19
2. СЕРПЙ ОМЕЛЬЧУК "Реалізація дослідницького методу в процесі формування мовленнєво-комунікативних умінь учнів." УМЛШ - 2003 №3 с 35
ХІД УРОКУ 
 Організаційний момент.
II. Актуалізація.
- Яку тему ми розглядали - на минулому уроці? /дієприслівник як особлива форма дієслова/
МЕТОД ПЕРЕДБАЧЕННЯ.
Подивіться на дошку. Чи можете ви назвати тему сьогоднішнього
уроку? / 2 хв. / [Не знавши броду, ...];           [..., оповідаючи сни свої,.. ]
Обміняйтесь думками з товаришем. 
На дошці: 3 речення з дієприслівниковими зворотами, /сьогодні ми будемо вивчати-.дієприслівниковий зворот/
- Запишіть тему: "Дієприслівниковий зворот".
 РОЗУМОВИЙ ШТУРМ. За 2 хв. ви повинні записати все, що знаєте з теми "ДІЄПРИСЛІВНИК". Співставити значення про дієприслівниковий зворот І те, що бачите: на дошці, запишіть, що. можете: сказати про дієприслівниковий зворот. Думай, ділися думками з партнером:. Ставте питання один одному, щоб могли розповісти все, що знаєте, класу. - Хто поділиться з класом?
 - Хто доповнить?
/.діти відповідають/
- Отже, що називається, дієприслівниковим зворотом? Де може стояти в реченні?
- Як він відокремлюється? /відповідаючи, користуйтесь реченнями, що записані на дошці /
- Для чого ми вивчаємо цю тему? (Щоб правильно говорити, писати, /тобто ми повинні удосконалювати культуру усного і писемного мовлення/)
- Перед нами стоїть теоретична мета і практична. Що являє собою теоретична мета? (Що ми повинні знати?) А практична? (Що ми повин­ні вміти?)
- Отже, яка у нас теоретична мета? (Знати, що таке дієприслівниковий зворот, де він стоїть,, як відокремлюється?) Яка у нас практична мета (Повинні: вмітии знаходити у реченні дієприслівниковий зворот, ві­докремлювати його).
На дошці:
Мовчать береги Молочного лиману, пам'ятаючи смертельний бій за Якимівщину.. Запозичивши назву для лінії своїх укріплень з міфології, фашисти сподівались, що бог війни давніх вікінгів Вотан допоможе їм зупинити радянські війська. Тільки в межах Ленінське - Алтагір, форсую­чи лиман - та прориваючи оборонну лінію «ВОТАН», загинуло більша тисячі радянських воїнів»
УСВІДОМЛЕННЯ ЗМІСТУ с.48, 49. Прочитайте, користуючись методом позначки. Які позначки ви використали? Що вам відоме? Що дізнались нового?
ПОДУМАЙТЕ - і СКАЖІТЬ:
мовне спостереження: що спільного в дієприслівнику І дієприкмет­нику? /особливі форми дієслова/. Чи є спільне в дієприкметниковому і дієприслівниковому звороті? Чим відрізняється дієприслівник від дієприкметника? /дієприслівник має ознаки дієслова і прислівника, а дієприкметник ознаки дієслова і прикметника/.
- Запишіть текст, знайдіть звороти, поясніть розділові знаки при них. Спробуйте на слух визначити дієприслівниковий зворот, де він стоїть, як відокремлюється.
В ніч з 23 на 24 жовтня полк майора В.Я. Бачило прорвав оборону фа­шистів,, поклавши таким чином початок визволення Якимівського району. Ми завжди будемо пам'ятати солдат, похованих в братній могилі Ленін­ське .. Війна час від часу дає про себе знати, нагадуючи жахливими знахід-ками між селами Ленінське. І Тимофіївка. Зібравши Іржаву зброю, снаряди, патрони, осколки, можна утворити великий курган - пам'ять про події тих років.
- Чим ускладнене речення? Поясніть розділові знаки. (Речення ускладнене дієприслівниковим зворотом. Два речення - дієприк­метниковим).
- Запишіть д/з. Виписати 5 речень з дієприслівниковим зворотом.
- Методом ґронування спробуємо перевірити, як ви засвоїли тему. Катя, тема - "Дієприслівник", Іра I Аліна - "Дієприслівниковий зворот", працюють біля дошки..
- Хто з вас розкриє, тему? Хто доповнить?
ОЦІНЮВАННЯ
Підсумок
Так яка теоретична мета стояла перед нами? (знати, що таке дієприслівниковий зворот, де стоїть, розділові знаки). Практична? (знаходити дієприслівниковий зворот в реченні, виділяти його). Чи досягли ми поставленої мети?
Категория: Мої уроки | Добавил: Lija
Просмотров: 2082 | Загрузок: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]