Блог

Главная » 2011 » Декабрь » 11 » Виготовлення м*якої іграшки, іграшки-сувеніру...
10:41
Виготовлення м*якої іграшки, іграшки-сувеніру...
Кілька років тому я вела гурток "Виготовлення м*якої іграшки".
Ми з дітьми обговорили, що саме робитимемо, і я підготувала  програму.
Кожні два місяці ми організовували виставки, щоб показати свої іграшки.
Можливо, комусь наша робота стане у пригоді.
 
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
 
Іграшка - один Із найдавніших видів декоративно-прикладного мистецтва, мистецтва, яке прикрашає наш побут, милує око. ЇЇ люблять всі: діти І дорослі. Для дітей вона забава, гра; дорослі ж з радістю дивляться на красиві, забавні Іграшки, які приносять їм справжню радість, переносять у світ дитинства, викликають добру усмішку.
- Вона завжди була супутником людини. Іграшки були знайдені в гроб­ницях Єгипту, Греції, Римської Імперії.
У далекі часи, коли ще не було спеціальних майстерень, які виготовляли Іграшки їх створювали народні умільці - кустарі, які працювали самі або з членами своєї сІм'І. Вони пе­редавали своє вміння Із покоління в покоління.
Традиції народної творчості живуть в прикладному мистецтві до наших днів. Прекрасним зразком художньої творчості є народна іграшка: димківська, горьківська, богородська.
Особливою популярністю серед дітей середнього шкільного віку користуються гуртки, які виготовляють Іграшки, сувеніри. Заняття в гуртках об'єднують не тільки різні види практичної роботи по виготовленню м’якої Іграшки, Іграшок - сувенірів, але І відкривають дітям прекрасний світ народного мистецтва, який несе в собі багатовікові уявлен­ня про красу І гармонію. Досвід показує, що такі заняття відкривають ве­ликі можливості для розвитку дитячої Ініціативи, будять позитивні емоції, активізують дитячу думку.
 Іграшка, зроблена дитиною, є не тільки результат праці, а й результат творчості. Річ, над якою вона працювала, вкладаючи в свою працю фантазію І любов, особливо цінна для неї.
Саморобні Іграшки Із тканини І хутра все частіше входять в розряд сучас­них сувенірів. Простота виготовлення, яскрава декоративність цих Іграшок завоювали симпатії дітей І дорослих.
Прикрашаючи Інтер'єр, вони виконують  декоративно-утилітарну функ­цію.  Наприклад,   настінні Іграшки з карманом для зберігання щіток, гребінців, Іграшки-сумки, Іграшки-килимки, Іграшки-подушки. Особливу виразність мають Іграшки, виконані Із яскравої тканини в спо­лученні Із синтетичним хутром.
У декоративних розробках часто використо­вують різні шнури, аплікацію, вишивку. Ці прийоми особливо помітні в на­стінній Іграшці. Відмова від натуралістичних рішень в зображенні тварин веде до пошу­ків рішень близьких до народних. Іграшки набувають своєрідних пропорцій. Так, велика голова на дуже зменшеному тулубі надає схожість Із звірятами - малятами; умовна трактовка форми, різноманітність декоративного оздоб­лення допомагають виявити характер, зробити Іграшку більш забавною, живою.
Прикрашаючи сучасний Інтер'єр, такі іграшки вносять в нього особливу різноманітність, теплоту, а несподіваність рішень образів, внесення еле­ментів етнографії, дає їм право називатися сувенірами.
Основна задача цих гуртків:
- прищепити школярам практичні трудові на­вики;
- виховувати в них художній смак;
- розвивати творчу активність;
 - викликати у дітей цікавість до народної творчості;
- викликати бажання самим створювати різні Іграшки.
Робота гуртків по виготовленню Іграшок являла собою широкі можливості для професіональної орієнтації школярів, ознайомлення їх з робочими про­фесіями (швея, мотористка, лекальник, розкрійник та інш..)
 
Програма розрахована на 68 годин.
8 годин лекційного матеріалу і 60 годин практичного.
УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ:
 -як робити викройку ;
-як ЇЇ збільшувати;
-види швів;
-перенесення викройки на матерів.
УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ:
-робити викройки різних Іграшок, збільшувати І зменшувати їх;
-підбирати матеріал для роботи; виконувати різні види швів;
-переносити викройку на матерів;
-шити Іграшки Із синтетичного хутра, фланелі, трикотажу, роблячи їх потішними і живими.
 
68 годин. 2 години на тиждень.
ВСТУП (І год.) Мета І задачі гуртка. Народна Іграшка, художні традиції народної май­стерності. ■ Значення роботи над м'якою Іграшкою.
Техніка безпеки.
Привлекая к работе детей, помните о технике безопасности. Иголки нужно хранить в коробочке с магнитом и постоянно пересчитывать их, при этом в каждую иголку должна быть вдета нитка. Доверять детям нужно все инструменты, но ножницы – только с тупыми концами, шило, утюг, швейную машинку – только под присмотром взрослых.
Раскрой и сшивание
Правила точного раскроя деталей
Разложите ткань на столе в один слой изнаночной стороной вверх. На ткани разложите лекала выкроек. Обратите внимание на стрелки направления долевой нити. Парные детали, такие как правые и левые, передние и задние лапы разложите симметрично, чтобы они не были выкроены на одну сторону.

Разметьте контуры деталей и метки мягким карандашом или мелом с учетом припусков на швы (если указано в описании модели). Следите, чтобы мел или карандаш был остро заточен, иначе вы не сумеете с максимальной точностью перевести контуры выкройки на ткань. Лучше использовать для этой цели тонкой обмылок, если, конечно ткань темного цвета. Еще лучше использовать специальные карандаши для рисования на ткани. Проверьте еще раз разметку на ткани. Ну вот, теперь можно выкроить детали!

Полезный совет: пользуйтесь хорошо заточенными ножницами, иначе ножницы будут жевать ткань, а Вы нервничать.
Сшивание деталей
Сшивают игрушку точно по линиям вручную или на швейной машине. Если вы шьете мелкие игрушки, швы выполняются с лицевой стороны, одновременно, являясь декоративным украшением. Для игрушек средних и крупных размеров детали, как правило, сшиваются с изнаночной стороны, а затем их выворачивают налицо.
Перед тем как вывернуть игрушку, швы нужно подравнять и сделать надсечки, тогда края вывернутой детали будут смотреться красиво и ровно, да и вывернуть ее тогда будет легче. Нитки должны быть подобраны подходящие по цвету к цвету ткани.

 
І. Організація роботи з дітьми. 9_год
Види швів 2 год (І год. практичної роботи).
 
Швы и их назначение
Чтобы Ваше изделие имело привлекательный вид, швы должны быть аккуратными, наружные швы должны украшать игрушку, а не портить ее.
Для шитья мягкой игрушки используются несколько видов швов:

1. Обычный шов, иначе он называется "вперед иголку” (Рис.1). Этот шов применяется для сметывания деталей, перед сшиванием.
2. Шов "через край” (Рис.2)применяется для сшивания деталей из сыпучих и несыпучих материалов с изнаночной стороны, когда после сшивания заготовку нужно вывернуть. Шов "через край” применяется также для сшивания деталей из искусственного меха. Этот шов должен быть частым и крепким. Шов "через край” более редкий используется для стягивания краев заготовок и при изготовлении некоторых деталей, таких как шарики, накладки на мордочки, а также для обтягивания картонных деталей.

3.Петельный шов (Рис.3) в равной степени может быть использован как отделочный, декоративный, и скрепляющий с наружной стороны изделия, если ткань не сыпучая. Этот шов применяется как скрепляющий с внутренней стороны изделия для сыпучих тканей. Стежки этого шва нужно укладывать строго вертикально и следить, чтобы расстояние между стежками было одинаковым, тогда шов получится ровным, прочным и украшающим изделие.

4. Шов "назад иголку” или "строчка” (Рис.4) применяется для сшивания внутренних контуров деталей. Он ничем не хуже машинной строчки. С лицевой стороны он и выглядит как машинная строчка. Выполняют его справа налево. Стежки должны быть маленькими, длина стежка – 0,5 см. Сшивать детали нужно, крепко подтягивая стежки. Между стежками не должно быть зазоров.

5. Потайной шов (Рис.5) используется, когда нужно пришить деталь так, чтобы не были видны стежки и узелки при соединении отдельных частей игрушки
Збільшенні І зменшення викройок (2 год.)(І год. практ. роботи)
Как увеличить или уменьшить выкройку?

Если Вы хотите изготовить игрушку большего размера или наоборот меньшего, чем имеющаяся у вас выкройка, вам придется еще дополнительно поработать с выкройкой.
Нетрудный, старый, но вполне надежный способ - увеличение и уменьшение масштаба чертежей и рисунков с помощью квадратов.
1. Расчертите лист с выкройкой на квадраты одинаковой величины. Чем меньше квадраты, тем точнее будет увеличен или уменьшен рисунок.
2. Возьмите чистый лист и расчертите на нем квадраты одинаковой величины с размером стороны большей, чем квадраты на исходном рисунке, если Вы хотите увеличить рисунок и с размером стороны меньшей, чем квадраты на исходном рисунке, если Вы хотите уменьшить рисунок.
3. При увеличении перенесите линии исходного рисунка в клетки большего размера и, наоборот, при уменьшении перенесите линии исходного рисунка в клетки меньшего размера.
Например: Вы расчертили квадраты на исходном рисунке с размером стороны равной 0,5см. Тогда при увеличении рисунка в два раза, необходимо подготовить новый лист, расчерченный на квадраты со стороной равной 1см. При увеличении рисунка в 3 – 5 раз, необходимо расчертить новый лист на квадраты со стороной равной соответственно 1,5 – 2,5 см.
При уменьшении рисунка нужно проделать тоже, только, наоборот. Исходный рисунок нужно расчертить на более крупные квадраты, например 1,5 – 3см. тогда при уменьшении в три раза, новый лист необходимо расчертить на квадраты со стороной равной соответственно 0,5 – 1см.
Если Вы уже изготовили лекала, то приступим к выкраиванию деталей.
Полезный совет: Не забудьте перед раскроем прогладить ткань утюгом, чтобы не было на ней морщинок и складочек. Это очень важно, ведь когда вы сошьете игрушку, сделать это будет уже невозможно, и вид игрушки может оказаться помятым и неряшливым.
Кольорове рішення Іграшок (I год.).
Окремі технологічні процеси (3 год.).
 Загальні правила. Кріплення кінцівок. Фігури а проволочиим каркасом. Оформлення очей. носа, вух
• Оформлення голівок ляльок. (І год)
II. Виготовлення Іграшок. (60 год)
ЗВІРЯТА. 27 год.
Порося _ (І год)
Викроювання окремих деталей. Техніка виконання шва "назад голку". Набивання Іграшки
Кролик (2 год)
Підбір матеріалу. Викроювання. Зшивання деталей. Оформлення очей, носа, роту, Їжачок. (I год) Їжак (2 год) Виготовлення викройки. Техніка виконання шва "строчка". Оформлення Іграшки.
Ведмедик(2 год) Підбір матеріалу. Викроювання деталей. Техніка виконання "петельного шва". Оформлення очей, носа, рота.
БІлочка_(3 год) Підбір матеріалу. Викроювання деталей. Оформлення Іграшки.
 (1год) _Виставка – конкурс на кращу іграшку.
Жабеня (2 год) Підбір матеріалу. Викроювання деталей. Оформлення Іграшки. Каркасна основа.
Лис(3 год) Викроювання І зшивання окремих деталей. Оформлення Іграшки.
Зайченя_в одязі (3 год) Левеня з одязі (2 год) Підбір матеріалу. Виготовлення викройки. Збільшення ЇЇ. Зшивання деталей. Оформлення Іграшки
Собачка, котик, левеня (2 год)
Збільшення викройки. Техніка виконання шву "через край". Виготовлення вибраної Іграшки.
 Мавпочка, (2 год) Виготовлення каркасу, викройки. Зшивання деталей. Оформлення Іграшки.
Виставка іграшок (1 год)
Птахи (7 год)
Папуга (1 год) Підбір матеріалу. Виготовлення викройки. Оформлення Іграшки.
Каченя, страусеня(2 год) Підбір матеріалу. Виготовлення каркасу. Викроювання деталей. Оформлення Іграшки.
ПІнгвІгін (2 год) Збільшення викройки. Зшивання деталей. Оформлення Іграшки. Пташеня (1 год) Підбір матеріалу. Виготовлення Іграшки.
Виставка (1 год)
Комахи (5 год)
Бджілка, Метелик (З год) Виготовлення окремих деталей. Оформлення Іграшки Виготовлення Іграшок.
Жук, таракан (2 год)
І грашка-подарунок (на вибір учнів) (3 год)
КАЗКОВИЙ ЗООПАРК (12 год)
Динозварик (2_год), Бегемотик_(2 год) Виготовлення Іграшки.
Козеня, 0леня (3 год) Виготовлення Іграшки.
КІТ у чоботях ( 2 год) Підбір матеріалу. Виготовлення І з'єднання окремих деталей. Оформлення Іграшки.
КорІвка_(3 год) Виготовлення Іграшки. Настінна Іграшка (3 год)
Виготовлення настінної Іграшки (Цуценя, кошеня, мавпеня)
Підсумок роботи гуртка. (І год) Шкільна виставка робіт гуртківців.
 
                                                              
 
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
І. О. С Молотобарова. Кружок изготовления игрушек-сувениров. - М. "Просве­щение", 1983 г
2. А. В. Ефимова. Работа с мягкой игрушкой,..- М."Просвещение", І978 г
3. Т.Кононович, Мягкая игрушка. Весёлый зоопарк. -М."Рипол классик", СПб "Валери СПД", 2001 г
4. С. Кочегова. Мягкая игрушка. Игрушка с бисером. -М.:"Рипол классик", СПб"Валери СПД", 2001 г
 5. С.Кочетова. Мягкая игрушка. Игрушки из носочков. - М. "Рипол классик" СПб "Валери СЩ1", 2001 г.
6. Н. Деревянко. Мягкая игрушка. Волшебный сад. - М "Рипол классик", СПб: "Валери СОД", 2001 г.
 
Категория: Гурток "Виготовлення м*якої іграшки" | Просмотров: 5939 | Добавил: Lija
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]