Блог
05:40 Самоаналіз уроку |
ОРІЄНТОВНА СХЕМА
САМОАНАЛІЗУ УРОКУ 1. Чи відповідає урок програмі? 2. Чи правильно були визначені і розв'язані на уроці навчальні, виховні і розвиваючі завдання? Аналіз уроку літератури
1. Чи правильно визначена мета уроку й обрані засоби для її досягнення?
2. Якими шляхами формується світогляд учнів? Як використовується теорія літератури для доказу науковості розуміння навколишньої дійсності? .
3. Як пов'язане викладання літератури з історією? Який зв'язок із національною культурою?
4. Що робиться для зв'язку навчання з життям нової незалежної держави України?
5. Чи дотримується принцип єдності форми і змісту при аналізі літературних творів? Яки
ми шляхами він здійснюється?
6. Наскільки добре учні знають текст вивчених творів? Яку методику використовує вчитель, якщо не всі учні читали художній твір?
7. Якими шляхами йде вчитель до висвітлення основних проблем у творчості різних письменників?
8. Чи залучаються суміжні види мистецтва для глибшого розуміння основної ідеї чи добутку історичної закономірності і вірогідності подій, розкритих письменником, поетом?
9. Як учитель вирішує завдання розвиваючого навчання? Який обсяг планує для вивчення напам'ять і як здійснює це на уроці?
10. Яке місце на уроці літератури ТЗН і наочності?
11. Чи зв'язані заняття з багатством мови учнів?
12. Чи використовує вчитель елементи двомовності на уроці?
13. Як учні володіють основними поняттями теорії літератури?
14. Яка робота ведеться при підготовці до написання листа чи твору, розповіді?
15. Чи використовує вчитель ігрові форми роботи (рольові, сюжетні ігри, інтерпретації художніх творів)?
16. Яке місце займає творчість учнів на уроці? Чи використовується фрагмент уроку для складання епіграм, чотиривіршів?
17. Наскільки яскрава, емоційна мова вчителя? Чи читає вчитель за текстом або напам'ять? 1
8. Чи приділяється увага повторенню? Чи доречно?
19. Яким чином установлюється зв'язок з раніше вивченим матеріалом, художніми творами?
20. Як учитель керує позакласним читанням? Як погоджує позакласне читання й урок?
САМОАНАЛІЗ УРОКУ
Клас
Тема уроку
Тип уроку та його структура
1. Яке місце даного уроку а темі? Як цей урок пов'язаний з попереднім, як він працює на наступні уроки?
2. Коротка психолого-педагогічна характеристика класу (кількість сильних учнів, кількість слабо встигаючих). Які особливості учнів були враховані при плануванні уроку?
3. Яка триєдина дидактична мета уроку (його навчаючий, виховний об'єкт). Дати оцінку успішності в досягненні Тип уроку, обґрунтувати показники реальності уроку.
4. Відбір змісту, форм і методів навчання у відповідності до мети уроку, Виділити головний етап та дати його повний аналіз, основуючись на результатах навчання на уроці.
5. Чи раціонально було розподілено час, відведений на всі етапи уроку? Чи логічні зв’язки між цими етапами? Показати, як інші етапи працювали на головний етап.
6. Підбір дидактичних матеріалів, ТЗН, наочних посібників у відповідності з триєдиною метою.
7. Як організовано контроль засвоєння знань, умінь і навичок? На яких етапах уроку? В яких формах та якими методами здійснювався? Як організовано регулювання і корекцію знань учнів?
6. Психологічна атмосфера на уроці та спілкування вчителя і учнів.
9. Як ви оцінюєте результати уроку? Чи вдалось реалізувати всі поставлені задачі уроку? Якщо не вдалось, то чому?
10. Намітити перспективи своєї діяльності.
Ж-л. Все для вчителя, № І, 1999 р
|
Категория: На допомогу вчителю | Просмотров: 1106 | Добавил: Lija |