Блог

Главная » 2011 » Ноябрь » 29 » Самоаналіз уроку
05:40
Самоаналіз уроку
ОРІЄНТОВНА СХЕМА
САМОАНАЛІЗУ УРОКУ

1. Чи відповідає урок програмі? 2. Чи правильно були визначені і розв'язані на уроці на­вчальні, виховні і розвиваючі завдання?
3. Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?
4. Що було основним, найсуттєвішим на уроці?
5. Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована на уроці робота із формування основних умінь, навичок, інтересів учнів?
Як здійснювалися міжпредметні зв'язки?
6. Які методи і засоби навчання були використані на уроці? Чи був вдалими вибір і поєднання методів навчання?
7. Які форми навчання (колективні, групові, індивідуальні) домінували на уроці?
8. Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені знання учнів?
9. Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж, визначався об­сяг і складність домашнього завдання?
Чи було воно диференційованим?
10. Що було зайвим у діяльності вчителя і в діях учнів?

Аналіз уроку літератури
 
1. Чи правильно визначена мета уроку й обрані засоби для її дося­гнення?
 2. Якими шляхами формується світогляд учнів? Як використовується теорія літератури для доказу науковості розуміння навколишньої дій­сності? .
3. Як пов'язане викладання літератури з історією? Який зв'язок із наці­ональною культурою?
4. Що робиться для зв'язку навчання з життям нової незалежної держа­ви України?
5. Чи дотримується принцип єдності форми і змісту при аналізі літера­турних творів? Яки
ми шляхами він здійснюється?
 6. Наскільки добре учні знають текст вивчених творів? Яку методику ви­користовує вчитель, якщо не всі учні читали художній твір?
7. Якими шляхами йде вчитель до висвітлення основних проблем у твор­чості різних письменників?
8. Чи залучаються суміжні види мистецтва для глибшого розуміння основної ідеї чи добутку історичної закономірності і вірогідності подій, роз­критих письменником, поетом?
9. Як учитель вирішує завдання розвиваючого навчання? Який обсяг пла­нує для вивчення напам'ять і як здійснює це на уроці?
10. Яке місце на уроці літератури ТЗН і наочності?
11. Чи зв'язані заняття з багатством мови учнів?
12. Чи використовує вчитель елементи двомовності на уроці?
13. Як учні володіють основними поняттями теорії літератури?
14. Яка робота ведеться при підготовці до написання листа чи твору, розповіді?
15. Чи використовує вчитель ігрові форми роботи (рольові, сюжетні ігри, інтерпретації художніх творів)?
16. Яке місце займає творчість учнів на уроці? Чи використовується фраг­мент уроку для складання епіграм, чотиривіршів?
17. Наскільки яскрава, емоційна мова вчителя? Чи читає вчитель за текстом або напам'ять? 1
8. Чи приділяється увага повторенню? Чи доречно?
19. Яким чином установлюється зв'язок з раніше вивченим матеріалом, художніми творами?
20. Як учитель керує позакласним читанням? Як погоджує позакласне чи­тання й урок?
 
САМОАНАЛІЗ УРОКУ
 
Клас
Тема уроку
Тип уроку та його структура
1. Яке місце даного уроку а темі? Як цей урок пов'язаний з попереднім, як він працює на наступні уроки?
2. Коротка психолого-педагогічна характеристика класу (кількість сильних учнів, кількість слабо встигаючих). Які особливості учнів були враховані при плануванні уроку?
3. Яка триєдина дидактична мета уроку (його навчаючий, виховний об'єкт). Дати оцінку успішності в досягненні Тип уроку, обґрунтувати показники реальності уроку.
4. Відбір змісту, форм і методів навчання у відповідності до мети уроку, Виділити головний етап та дати його повний аналіз, основуючись на результатах навчання на уроці.
5. Чи раціонально було розподілено час, відведений на всі етапи уроку? Чи логічні зв’язки між цими етапами? Показати, як інші етапи працювали на головний етап.
 6. Підбір дидактичних матеріалів, ТЗН, наочних посібників у від­повідності з триєдиною метою.
7. Як організовано контроль засвоєння знань, умінь і навичок? На яких етапах уроку? В яких формах та якими методами здійснювався? Як організовано регулювання і корекцію знань учнів?
6. Психологічна атмосфера на уроці та спілкування вчителя і учнів.
9. Як ви оцінюєте результати уроку? Чи вдалось реалізувати всі поставлені задачі уроку? Якщо не вдалось, то чому?
10. Намітити перспективи своєї діяльності.
 
Ж-л. Все для вчителя, № І, 1999 р
Категория: На допомогу вчителю | Просмотров: 1058 | Добавил: Lija
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]